Sunde vafler til morgenmad // sukkerfri

sund morgenmad vaflerMine bananpandekager hitter, og jeg elsker at lege, så de kan laves til flere varianter. Imorges lavede jeg dem om til vafler. Sunde vafler til morgenmad hitter, særligt fordi Karla ikke ved, at de er sunde.

Jeg kommer alt muligt lækker i dem. Er de til mig selv tilsætter jeg proteinpulver, HUSK eller lakridspulver i dem. Men når jeg laver dem til ungerne og som fælles morgenmad tilsætter jeg vaniljepulver, kardemomme, stødt fedtfattig kakao og stødt ingefær.

OBS du kan godt lave dem glutenfri ved at anvende glutenfri havregryn.

Sunde vafler til morgenmad // sukkerfri

Ca. 6-8 vafler

Sunde vafler
2 bananer
2 æg, str. M/L
2 dl havregryn (anvend glutenfri havregryn, hvis den skal være glutenfri)
1 tsk kardemomme
1/2 dl mandelmælk (alm. mælk kan også anvendes)

Blend det hele sammen sammen, og lav vafler på et vaflejern.

Server dem med jordbær, granatæble eller lige det du ønsker 🙂

 

GemGem

DEL
VISSKJUL Kommentarer (13)
  1. Elsker vafler lavet med banan ?
    Jeg bruger også kokosolie til at smøre vaffeljernet med,, og tilsætter ofte blåbær som smager skønt sammen med banan ???

  2. Super lækre vafler! Dette er min “go to” bananvaffel opskrift. Jeg er dog imponeret over at du kan få så mange vafler ud af en portion dej, det kan jeg slet ikke, jeg får vel omkring 4 stk.

  3. Glæder mig til at prøve din opskrift! Vil gerne tilsætte HUSK, men hvor meget af havregrynene erstatter det så? 🙂

    1. Det erstatter som sådan ikke havregrynene, da HUSK ikke giver fylde. Jeg ville forsøge at tilsætte 1 tsk. HUSK uden at ændre yderligere på opskriften. Hvis det bliver for tørt, kan du evt. tilsætte mere væde. Prøv dig frem 🙂

Skriv en kommentar

Your email address will not be published.

Instagram