Bryllupsrejsen er bestilt – hvor går turen hen?

Skærmbillede 2017-10-16 kl. 19.13.05

Rejsen er lavet i samarbejde med Svanerejser

Vi skal på bryllupsrejse!! For det ikke skal være løgn, så er der idag KUN 2 måneder til afrejse, og jeg glæder mig åndsvagt meget!!! Karla og Albert skal med, så en sådan bryllupsrejse bliver det ikke, meeeen vi skal ud på lidt af et eventyr.

Jeg gav Marck en rejse i bryllupsgave (ja, så sød var jeg ;o)). Dog har rejsen taget en lille drejning siden vores bryllup, men kun det til BEDRE!

Historie bagom

Marck og jeg har rejst rigtig meget før vi fik børn. Vi rejste op til 12 uger om året! Vi kom kun lige hjem fra en rejse og havde pakket rygsækken ud, også lå de næste flybilletter i skuffen! Sådan havde vi det bedst i 5 år. Jeg savner den tid helt vanvittigt – den tid var magisk og Marck og jeg har et helt særligt bånd til hinanden på grund at de rejser og oplevelser. Vi rejste gerne 4-6 uger af gangen. Vi har lært hinanden at kende på en helt speciel måde.

Tit når tingene bliver lidt svære herhjemme, drømmer vi os tilbage og snakker meget om vores rejser! Vi taler tit om, at Karla og Albert skal opleve det vi har oplevet. Vi kommer ikke til at tage på en charterrejse før børnene kræver det. Så længe de er så små, er de glade så længe vi er glade og er sammen.

Men tilbage til vores bryllupsrejse! Jeg havde købt en rejse til Marck i morgengave, men dagen før brylluppet spurgte jeg min brudepige, om ikke det gav mening jeg gav Marck min gave i min tale til ham, idet den ville runde talen så fint af og det hele ville give bedre mening. Hun var heldigvis enig, og vi havde en kamp med at få sat “turen går til……-bogen” fast under min stol, det lykkes til sidst at løfte mit sæde på stolen, og ligge bogen herunder. Jeg sad på bogen under hele middagen indtil det blev min tur til at holde tale (av min bagdel).!

Men som afslutning i min tale får jeg tudene famlet bogen frem og fortalt Marck “lad os starte vores ægteskab på den måde vi er aller bedst, med en flytbillet i skuffen….” og jeg giver ham bogen “turen går til ….” . Pyha er lige ved at tude igen, bare det jeg skriver det! De rejser har været vendepunktet for Marcks og mit forhold.

Hvor skal vi hen?

Jeg havde tænkt og tænkt over vores rejsemål, idet vi har rejst helt vildt meget i Asien og de nærliggende lande/øer. Jeg ville så gerne et nyt sted hen, men igen med Karla og Albert på armen var jeg måske ikke lige så modig, som jeg ellers er.

Vi er nemlig typerne der kun køber en flybillet ud, 2 overnatninger på et hotel ved ankomst, også er resten af ferien åben, indtil vi ved vi skal være i DK igen. ELSKER DET!!! Men den mulighed tør jeg ikke med to små børn!

Jeg drømte om at rejse til Mexico, og tog kontakt til Svanerejser, da jeg følte jeg havde brug for lidt sparring omkring steder ud fra vores ønsker/drømmen, men også på grund af Karla og Albert. Jeg tog et kig på deres side og faldt over Cuba med det samme! CUBA…. Jeg vil nå at opleve Cuba imens Cuba er som det alle dage har været. Rejse tilbage i en tidslomme, en fortid, jeg vil så gerne opleve det gamle Cuba. Efter lange mails og telefonsamtaler med Svanerejser blev den endelige rejse strikket sammen.

Rejsen går til Cuba og Mexico og vi rejser væk en hel måned! Nu skal vi på EVENTYR…… Jeg har så mange sommerfugle i maven. Tanken om at tilbringe en hel måned med min familie på sådan et eventyr lang væk fra alt – NØRJ det bliver så fortryllende, fantastisk og magisk!! Og så rejser  vi til januar, top yndlingsmåned at rejse i, væk fra kolde DK.

Hvorfor fik jeg hjælp af Svanerejser?

Ja, hvorfor valgte jeg egentligt hjælp, når nu jeg selv elsker at strikke vores rejser sammen og vi er faktisk gode til det, og det er også meget billgere på den måde – kan det være!

Men sandheden er, at Cuba og Mexico var helt nye rejsemål, og Cuba er ikke bare lige sådan til (følte jeg) med to små børn. Hvad var muligt, var det dumt at rejse til Cuba med så små børn, reglerne på Cuba, osv.

Jeg har haft de bedste snakke med Svanerejser omkring, hvad der var realistisk for os, og hvordan vi kunne opfylde hele familiens behov, men det er vigtigt for mig at sige, at jeg ikke gider “luksus” og underholdning på hotellerne, jeg vil ud i verden for at opleve den! Derfor var Svanerejser er godt træk, idet de har opholdt sig på Cuba i mere end 30 år og kender til mulighederne.

Vi har i samarbejde kreeret vores DRØMME bryllupsrejse med vores guld (Karla og Albert).

Da rejsen er planlagt og udarbejdet i samarbejde med Svanerejser, skal jeg gøre opmærksom på, at blogindlægget og fremtidige blogindlæg omkring vores rejse kan indeholde reklame, men rejsen er købt og betalt af os selv, og ikke noget jeg er betalt for at skrive eller sige!

GemGem

DEL
VISSKJUL Kommentarer (5)
  1. Åhr jeg er dybt misundeligt. Jeres rejse historie lyder meget som vires vi har sågar boet 14 måneder i Bolivia sammen. Lyder bare så fedt og go go med ungerne vi har oplevet at vores bare følger med og med lidt underholdningsgaver i tasken går det hele som smurt. Vi havde dem med ud på landet i Uganda i sommer ? Hvis du ikke kender siden vil jeg anbefale dig at snuse rundt her https://www.atrejsemedboern.dk/. Nå det blev lidt langt. God tur!!

2. Åh det bliver helt helt fantastisk for jer! Jeg har været begge steder, Mexico sidste sommer og Cuba for 6 år siden.
    Cuba er virkelig noget helt særligt! Det ER nemlig en tidslomme! Folk er så søde og alt er vanvittig billigt! Vi rejste rundt, først i Havana, så Trinidad og til slut Vardero. Alle tre byer var vidt forskellige og det hele er bare spændende!

Rigtig god tur!

1. Du kan tro vi glæder os !! Vi skal besøge samme steder på vores tur, så det er vildt dejligt at høre 🙂 Tak

3. Husk at spise hjemmelavede chips med guacamole og en kold Øl til hver dag i Mexico- det er skønt der 😍