Klub Ditte Julie

Gæstebager - Anettes Veganske Kageunivers

Anette Hoeg Nielsen er indehaver af bloggen madmedgloed.dk, hvor hun deler sin passion for plantebaseret mad. Anette står selv for både udvikling af opskrifterne, styling af retterne og fotos. Hun er uddannet kostvejleder og har fokus på at maden skal nære både krop og sanser. Hendes stil er rustik og æstetisk, med fokus på naturen, økologi og bæredygtighed.

Ud over at dele opskrifter på madmedgloed.dk, deler Anette også masser af inspiration til både det salte og det søde plantebaserede køkken på sin Instagram profil @madmedgloed,

Anette har gennem mange år arbejdet praktisk med madlavning til både børn og voksne. Altid med fokus på økologi og bæredygtighed. Hun har ligeledes bl.a. været med i flere udgaver af magasinet Prana Yoga, med sine opskrifter og billeder. Hun har været gæsteskribent i Økologisk Landsforenings blad Økologisk, har været med i bogen Mad der gør glad, hvor alt overskud gik til Julemærkefonden og blev nomineret til årets veganske blog i 2020.

Hun har arbejdet og arbejder i øjeblikket for andre firmaer med opskriftsudvikling af plantebaseret, vegansk mad. Både inden for det salte og det søde køkken.